fredag 28. november 2014

Helt adventsklar :-)


 Hei å hå :-)




Da var det jammen adventshelg allerede....
Mørketiden er for fullt over oss, 
og november måned går 
mot slutten. ( jipppiii )
Når tåka ligger tjukk og dagslyset 
glimrer med sitt fagre fravær,
og det er mørkt surt og uggent, 
da blir det ekstra stas å høyne
 hyggefaktoren  innendørs.
 Jeg klapper meg selv på skuldern 
over at heimen nå er 
nyvasket og ferdig stæsjet.
Adventstaken har fått ny pynt og nye lys, 
stjerna henger allerede i vinduet 
og julelysene står klare i vinduskarmen. 
Da er det bare igjen å 
plugge inn kontakta på søndag:-)




Svibler må jeg ha hvert år....
og selvfølgelig inget unntak 
dette året heller.
De står nå å ønsker velkommen
rett innenfor døra :-) 





Jeg rakk en kjapp tur ut i skogen i dag 
og fikk skrapt løs en mosedott 
litt hist og her under det 
tynne laget med snø.
Posen ble da til slutt full 
med kvister og kvaster,
 kongler og mose
 ...og frua ble særs fornøyd over 
både å ha fått frisk luft på nesa, 
og for å ha sanket naturens 
egne flotte dekorasjonsmateriale.




 Mosen ble til mosepynt i blomsterpottene
 ....og noen moseballer til lysfatet.
 Jeg viklet mosebiter fast 
med tynn gullfarget ståltråd
rundt en sammenkrøllet 
plastpose som base.
Om mosen har tørket, 
må den fuktes med litt vann,
da blir den myk og føyelig igjen.
Kjappt og greit å lage
...og de blir fine på fat eller 
som pynt i krukker og kar:-)



Beklager litt dårlige bilder altså,
men på grunn av rot i kabelsystemet,
kan jeg søren ikke finne 
kabelen til kameraet mitt
...og må derfor ta til takke med 
å bruke mobilkameraet 
en stund fremover...
(men vipps, så dukker nok kabelen opp igjen snart:-)




 Fant noen kvister med 
røde bær og sylskarpe tagger. 
De stakk som fyyyy
.....men dekorative var de:-)




Home is where the heart is
....eller, ikke alltid det da ;-)

 Homen min er nå i alle fall helt og
 holdent klar for adventstid:-)))

Ønsker alle en fiiiin førjulstid!!


Ingen kommentarer: