tirsdag 15. juli 2014

Nyttig leketøy :-)




Neimen ikke bare, bare å skulle 
ha seg ny Mobiltelefon!! 
Det er jo et helt hav 
å velge mellom!! 
Ikke nok med at man skal 
sette seg inn i 
de forskjellige merkenes 
særegenheter og fordeler. 
Neida, når man endelig 
har bestemt seg for hvilken 
type telefon som passer til sitt bruk, 
må man på toppen av det hele 
velge årsmodell! 

"Vil du ha turbomodellen, fjorårets modell, årets
 eller den dårligere lettmodellen????" 

Phuuuu...

For en ganske så passe uteknisk hjerne 
som min var det litt av en 
utfordring å lese seg opp på 
forbrukerrapporter og best i test 
statistikker for å være 
heeeeelt sikker 
på at jeg skulle velge rett. 
Språket i kataloger og 
informasjonssider på nettet 
er virkelig helt Gresk for meg, 
men NOE greide da hjernen min 
å resonnere seg frem til. 

Jeg dro til butikken fast bestemt 
på at jeg trengte ett bestemt merke, 
og en bestemt modell.
 Jeg hadde sondert og undersøkt 
og hadde bestemt meg!
...Helt til jeg kommer inn i storbutikken.
Der står det minst en 
halv million versjoner 
av denne tingesten som vi 
bare er HELT avhengige 
av i hverdagen.
 Hvert merke og hver modell 
hadde x antall versjoner, 
priser og abonnementløsninger. 

En av de var helt fantastisk, 
og var dessuten VANNTETT!! 

"Kjempekjekt når du jogger 
eller er ute i båt" 
sier selgeren overivrig. 
Hmmmm....
dette er nok ikke telefonen for meg. 
Ikke jogger jeg plagsomt mye, 
og jammen er det sjelden 
jeg er ute i båt også.

Snakk om at harddisken 
min gikk i svart 
sånn ca midtveis i forklaringer 
og demonstrasjoner 
på histen og pisten og 
ditten og datten! 
OVERLOAD!! 
Men så..... !
...da jeg akkurat hadde 
justert valget mitt, 
og penset inn på en 
overkommelig pris 
og et flott eksemplar, 
dro selgeren frem trumpfkortet!!
Nemlig LGen.






Denne skulle være 
Kongen over alle Konger 
fikk jeg beskjed om. 
Og dæggern dundre, 
så hadde de den 
da jaggu også
  på introduksjonssalg 
-akkurat denne uka! 
Snakk om flaks!!
Jaja...da var det bare å 
revurdere da. 
Gå en ny runde med 
for og i mot....
Tilslutt lot jeg meg friste, 
og gikk for KONGEN.
Da ble det jammen en 
ny runde med valg!
" Abonnement løsninger...??"
  -Nei, jeg vil ha den kjøpt og betalt 
med en gang.
Da er vi ferdig med det, sier jeg.
"Forsikring...?"
sier selger. 
"Det lønner seg jo å forsikre den...
 Vil du ha den forsikret for 
et halvt år, eller for 12 måneder, 
som er telefonens 
beregnede levetid??"
spør han...

HVAAA???!!!
 Lever virkelig ikke dette 
vidunderet lenger 
enn ETT stakkars år!!!!???




Javel, da får jeg passe på å 
kose meg maks 
med dette unikumet 
av en telefon 
det året den har å leve.
Avregningsberegningene 
for en mobil 
er vel såpass høy da,
....og neste år er det 
tydeligvis påan igjen;-)

Da kommer nok den allmektige 
Storebroren på markedet
...som bare er tuuuusen ganger bedre, 
tynnere og mer effektiv enn denne!
Da blir du kanskje vraket, 
kjære vidunder. 
Vraket til fordel for den siste, yngre, 
slankere og flottere modellen.
Jaja....Sånn er livet;-)




Klem fra meg og den nye Kongen :-)



Ingen kommentarer: