søndag 6. juli 2014

Flower Power til bursdagen :-)


 I siste liten, to dager før 50 årsfesten, fikk jeg kastet meg rundt og begynte å sy meg kjole. Jeg så for meg en slags vintagestil, som skulle stå til fargetemaet og resten av feiringen, men jeg vet ikke helt hvor vintage denne ble tilslutt.


Stoffet fant jeg på Stoff & Stil  (bombe!), og mønsteret  satte jeg  sammen av to forskjellige kjolermønstre.
Overdelen er figursydd i "prinsesse" fasong (tror jeg det heter), og skjørtet er et S&S mønster med litt vidde og legg foran og bak.




Som for, brukte jeg et stoff som jeg allerede hadde. Det lå nederst i stoffbunken og ble i sin tid kjøpt i 5 metersrull på Jysk. Et slags blankt silkenylonstoff som passet helt genialt til for i kjolen. Det faller fint og skrukker ikke..... er ferdig "skrukket" på et vis, og holder seg uforandret i vask :-)



....med strikkbelte. 
Hadde vært finere med beltet i annen farge.




Fra før hadde jeg et tyllskjørt som fungerer perfekt som underskjørt :-)




Ja...og da ble det ny kjole på madamen!
Fornøyd jubilant i kjole som skriker sommer og blomstereng ;-)




 

Ingen kommentarer: